Головна » 2017 » Березень » 23 » Контрольна робота № 4. Творчість М. Гоголя, Т. Шевченка.
20:53
Контрольна робота № 4. Творчість М. Гоголя, Т. Шевченка.

Контрольна робота № 4. Творчість М. Гоголя, Т. Шевченка.

І варіант Початковий рівень ( 3 б. )

Виберіть одну правильну відповідь.

  1. Укажіть, хто є основоположником нової української літератури:

А П. Куліш Б Г. Квітка-Основ’яненко

В Т. Шевченко Г І. Котляревський

2. Який твір Т. Шевченка відкрив перше видання «Кобзаря»?

А «Тополя» Б «Причинна»

В «Думи мої, думи мої» Г «Катерина»

3. Укажіть часові межі, що охоплюють період «трьох літ» :

  • 1843-1845 рр. Б 1843-1847 рр.

В 1847-1850 рр. Г 1843-1849 рр.

4. До якого твору входять ці частини: «Галайда», «Конфедерати», «Титар», «Свято в

Чигирині», «Три півні»?

А «Гайдамаки» Б «Гамалія» В «Кавказ» Г «Сон»

5. З’ясуйте, якого гетьмана згадує Т. Шевченко словами?

Стоїть в селі Суботові

На горі високій

Домовина України

Широка, глибока

А І. Мазепу Б Б. Хмельницького

В П. Дорошенка Г П. Конашевича-Сагайдачного

6. Що таке ліро-епіка?

А це такий жанр, у якому поєднуються ознаки і лірики, і епосу

Б один із літературних родів, у якому життя відображається через передачу почуттів,

думок людини

В це перший ступінь класифікації літературних творів, визначення, до якого літературного роду належить твір

Г це об’єктивно змальований образ у розповідному художньому творі

Середній та достатній рівні ( 7 б. )

Завдання 7 має шість варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні і позначте їх.

7. Установіть особливості романтизму як літературного напряму:

А Зображення неординарних людей у виняткових обставинах: змалювання незвичайних подій, іноді фантастичних або трагічних

Б Герої творів – сильні особистості, відважні, дуже вродливі, які прагнуть змінити світ, або ж навпаки, ниці, потворні

В Декоративна пишність, вигадливість і мальовничість форм

Г Велика увага до зображення героїчної національної історії

Д Звернення до живої деталі, чуттєвої конкретності та до індивідуалізації

Е Релігійність

8. Установіть відповідність між терміном та його значенням:

1 алегорія А масова драматична вистава на сюжети релігійних легенд

2 гротеск Б один із тропів поетичної мови, у якому абстрактне поняття втілюється вконкретному образі, де в образі рослин, тварин, явищ природизмальовуються людські риси і характери

3 елегія В художній прийом у літературі й мистецтві, що ґрунтується на свідомомуперебільшенні, несподіваних сполученнях, контрастах нереального,трагічного й комічного

4 містерія Г один із жанрів лірики; вірш, у якому виражені настрої смутку, журби,розуму, туги

Д пряме, найгостріше засудження якоїсь вади

9. Установіть відповідність між жанрами та назвами творів.

1. Поема-містерія А Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»

2. Бувальщина Б Т. Шевченко «Причинна»

3. Поема-інвектива В Т. Шевченко «Сон»

4. Балада Г М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»

Д Т. Шевченко «Великий льох»

10. Допишіть речення.

Баладою називають … . Наприклад, твори Т. Шевченка … .

11. У якій поемі Т. Шевченко засудив загарбницьку імперську політику російського

царського уряду?

  1. З якого твору Т. Шевченка взято цей опис? З’ясуйте його вид і вкажіть найвиразніші

художні засоби.

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

І блідий місяць на ту пору

Із хмари де-де виглядав,

Неначе човен в синім морі,

То виринав, то потопав.

  1. Дайте загальну характеристику ранній творчості Т. Шевченка.

Високий рівень ( 2 б. )

  1. Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:

«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір проти Івана Купала»

«Зображення історичного минулого України в творчості Т. Шевченка»

«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т. Шевченка»

 

Контрольна робота № 4. Творчість М. Гоголя, Т. Шевченка.

ІІ варіант Початковий рівень ( 3 б. )

Виберіть одну правильну відповідь.

  1. З’ясуйте, хто сказав про Шевченка такі слова: «Він був сином мужика і став володарем у царстві Духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури»

А І. Франко Б П. Куліш

В М. Вовчок Г Леся Українка

  1. З’ясуйте, до якого твору Т. Шевченка відома пейзажна картина «Реве та стогне Дніпр широкий» є вступом:

А до балади «Причинна» Б до балади «Тополя»

В до балади «Лілея» Г до поеми «Гайдамаки»

3. До якого періоду належать такі твори: «Розрита могила», «Сон», «Кавказ», «Заповіт»

А періоду «Трьох літ» Б «В казематі»

В рання поезія Г поезія останніх років життя

4. Яке місто згадується у рядках поеми «Сон» Т.Шевченка?

А Москва Б Київ В Санкт-Петербург Г Переяслав-Хмельницький

5. З’ясуйте, що стало основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки»:

А особисті враження про гайдамаків, почуті від діда

Б історичні пісні та перекази

В матеріали Санкт-Петербурзьких архівів

Г бажання правдиво відтворити дії та вчинки гайдамак

6. З’ясуйте, коли Т. Шевченко написав «Заповіт»:

А у Переяславі-Хмельницькому, коли захворів 1845 р., перебуваючи у Козачковського

Б напередодні смерті, у 1861р., у Петербурзі

В в період арешту та ув’язнення за активну участь у Кирило-Мефодіївському братстві

Г після подорожі Україною, у 1844 р.?

Середній та достатній рівні ( 7 б. )

Завдання 7 має шість варіантів відповідей, з яких три правильні. Виберіть усі правильні і позначте їх.

7. Установіть за характеристикою героїв їх належність до твору Т. Шевченка «Гайдамаки».

А « Не витерпів святої кари, Упав, сердега. Пропадай, душа, без сповіді святої!»

Б «…гнувся, бо не знав, Не знав, сіромаха, що виросли крила, Що неба достане, коли полетить».

В « А на ліжку…ох, аж душно! Білі рученята розкидала, розкрилася… Як квіточка в гаю, Червоніє».

Г «Довго, довго, сердешная, Все йшла та питала; Було й таке, що під тином З сином ночувала».

Д «Прости мене. Я каралась Весь вік в чужій хаті… Прости мене, мій синочку! Я…я – твоя мати».

Е «Лютий ворог України, Голодна вовчиця».

8. Установіть відповідність між терміном та його значенням:

1 романс А пісні релігійного змісту, що були зібрані у Псалтирі і приписувались царю Давиду

2 містерія Б переважно сатиричний художній прийом у мистецтві, заснований на нарочитому перетворенні дійсності за допомогою фантазії

3 Псалом В пісня інтимного характеру, у якій головний конфлікт розкривається через переживання ліричного героя, його настрій, сприйняття навколишнього світу

4 гротеск Г масова драматична вистава за релігійними сюжетами, яка відбувалася у святкові дні на майданах міст

Д пряме, найгостріше засудження якоїсь вади

9. Установіть відповідність між жанрами та назвами творів.

1. Поема-містерія А Т. Шевченко «Чигирине, Чигирине…»

2. Бувальщина Б Т. Шевченко «Причинна»

3. Поема-інвектива В Т. Шевченко «Сон»

4. Балада Г М. Гоголь «Вечір проти Івана купала»

Д Т. Шевченко «Великий льох»

10. Допишіть речення.

Баладою називають … .

Нею є твір Т. Шевченка … .

11. У якій поемі Т. Шевченка головним героєм є повсталий народ?

12. Який вид опису використав Т. Шевченко в наведеному уривку, які художні засоби в ньому найвиразніші?

А Дніпр мов підслухав: широкий та синій,

Підняв гори-хвилі; а в очеретах

Реве, стогне. Завиває.

13. Дайте загальну характеристику творчості Т. Шевченка періоду «трьох літ».

Високий рівень ( 2 б. )

  1. Напишіть міні-твір-роздум на одну із тем:

«Корені добра і зла у творі М. Гоголя «Вечір проти Івана Купала»

«Зображення історичного минулого України в творчості Т. Шевченка»

«Мої роздуми, викликані прочитанням творів Т. Шевченка»

 

Категорія: Тестові завдання | Переглядів: 1060 | Додав: fantagiro | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar